نویسنده و تصویرگر: سید مصطفی حسینی

انتشارات: خراسان

سال انتشار: ۱۳۹۵

تعداد صفحه: ۲ جلد ۳۶ صفحه‌ای

قیمت: هر جلد نسخهٔ جلد سخت ۱۴۰۰۰ تومان و نسخهٔ الکترونیکی در طاقچه ۵۰۰۰ تومان

لینک خرید: جلدسخت (جلد ۱ و جلد ۲) و نسخهٔ الکترونیکی (جلد ۱ و جلد ۲)

رده‌بندی سنی: همهٔ سنین

داستان:

روایتی نو و مدرن از داستان عاشقانهٔ زال و رودابه. دستان، پسر سام، در غیاب پدر به جنگ اژدهای کشف‌رود می‌رود. جنگی که باعث آشنایی او با رودابه، دختر مهراب پادشاه کابل، می‌شود. دستان، رودابه را از پدرش خواستگاری می‌کند. اما او که در کنار سیمرغ رشد یافته‌است، با رسومات و مناسبات آدم‌ها چندان آشنا نیست و این سرآغاز مشکلات است.

کمی بیشتر دربارهٔ کتاب :

قبلا دربارهٔ مجموعه کمیک‌های شاهنامه نوشته بودم. این‌بار هم تمام آن حرف‌ها را تکرار می‌کنم. این مجموعه حقیقتا جزو بهترین کارها در زمینهٔ داستان‌های شاهنامه است که نه تنها به لحاظ تحقیقات نسبتا خوب عمل کرده‌است بلکه هم روایت و طراحی فوق‌العاده جذاب و یک‌پارچه‌ای دارد.

علاوه بر محسناتی که برای رستم و هفت‌خوان ذکر کرده‌بودم باید این نکته را ذکر کنم که خالق اثر توانسته با در هم آمیختن داستان‌های پازل‌وار شاهنامه یک روایت داستانی امروزی و منسجم، زیبا، جذاب و بی‌کم و کاست، ارائه دهد. تنها ایرادی که در نسخهٔ طاقچه دیده‌بودم یکی-دو اشتباه ویرایشی کوچک و قابل اغماض بود. در حالی که عمدهٔ کمیک‌های تالیفی یا ترجمه‌ای در بازار ایران به شدت دچار مشکلات فنی هستند (به صورتی که خوانش داستان را دچار مشکل می‌کنند) این حد از دقت و بی‌عیبی حقیقتا قابل تقدیر است.

باز هم تکرار می‌کنم که اگر دنبال یک کتاب خوب برای کودکان هستید که با خیال راحت و فارغ از هر دل‌نگرانی فرهنگی آن‌ها را سرگرم کنید از این مجموعه نگذرید!

راستی! بهتر است قبل از این مجموعه زال و سیمرغ را نیز از همین نشر و نویسنده بخوانید.

موارد لحاظ شده در رده‌بندی:

داستان حاوی خشونت مانند مواردی جنگ و اژدها و... است و همچنین باید در نظر گرفت که این قصه یک داستان عاشقانه است. ضمنا در صورتی که ممکن است برای برخی خانواده‌ها مهم باشد: شخصیت‌های زن این مجموعه، هرچند تا حد قابل قبول و ارشاد پسندی، پوشیده هستند، اما طبیعتا حجاب اسلامی ندارند!