نویسنده: ترنتون لی استوارت ()

مترجم: آتوسا گلکاری

سال انتشار: ۱۳۹۴

تعداد صفحه: ۵۰۴

ناشر: دنیای اقتصاد

قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان

رده‌بندی سنی: مناسب برای همهٔ سنین

صفحه کتاب در وب‌گاه ناشر

داستان:

رینی مولدن پسر یتیمی با استعدادی است که در پرورشگاه زندگی می‌کند، یک روز آگهی عجیب در روزنامه می‌ّبیند که از او برای شرکت در یک امتحان دعوت کرده است. با قبول شدن در این امتحان او به انجمن سری بندیکت راه پیدا می‌کند، انجمنی که قصد دارد دنیا را نجات بدهد. به‌زودی او به همراه سه دوست دیگر که هر کدام ویژگی‌های عجیب و غریبی دارند و ویژگی مشترک هر چهار نفرشان بدون سرپرست بودن است سر از مدرسه‌ای در می‌آورند که در آن دانش‌آموزها را جوری آموزش می‌دهند که دیگر توانایی فکر کردن نداشته باشند.

کمی بیشتر دربارهٔ کتاب :

  • از نظر من این کتاب با اقتدار عنوان بهترین شروع داستان در حوزه کتاب کودک را (خصوصا فانتزی) کسب می‌کند :-). یک شروع فوق العاده با معماهای عالی و راه‌حل‌های عالی‌تر.
  • بعد از این شروع فوق‌العاده با یک داستان فانتزی با تم ماجراجویی و علمی-تخیلی عادی و استاندارد مواجه می‌شویم که هر چند انتظارات عادی را برآورده می‌کند اما پس از آن شروع درخشان، دلسرد‌کننده به نظر می‌رسد.
  • تیمی که از بچه‌ها در این کتاب شکل می‌گیرد، یک تیم کودکانه بی‌نقص با وجود تنوع و اختلافات و فارغ از کلیشه‌های ابرقهرمانی است.
  • کتاب حتی برای ردهٔ‌سنی کودکان دبستانی هم مناسب است؛ یک داستان معمایی و هیجان انگیز با در نظر گرفتن تقریبا همه خطوط قرمز مربوط به این ردهٔ سنی. هر چند سلایق فرهنگی سیاسی نویسنده لاجرم در داستان بازتاب دارد که به نظرم چندان نگران‌کننده نیست.
  • ضمنا! اگر کتاب را خواندید و از آن خوشتان آمد سری هم به سایت کتاب بزنید.