سازنده: گروه Rammstein

سال تولید: ۲۰۰۴

مدت زمان: ۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه (نسخه صوتی ۳ دقیقه و ۴۶ ثانیه)

ژانر: به نظر متال محسوب می‌شود

زبان: آلمانی و انگلیسی

رده‌بندی سنی: بزرگسالان

پیوندها: یوتیوب و آپارات

We're all living in America:

در طول تاریخ هیچ تمدنی را سراغ ندارم که توانسته باشد گستره‌ای به اندازهٔ تمدن غالب فعلی را زیر سلطه‌اش داشته باشد. شاید در حال حاضر مرزهای سیاسی هیچ کشور شاخصی در این حد پهناور نباشد، اما به لحاظ فرهنگی به راحتی می‌توان سلطه و نفوذ یک جریان را بر تمام فرهنگ‌های بومی و محلی در سرتاسر دنیا دید. برای دیدن این نفوذ تدریجی کافی‌ست تنوع فرهنگی مردمان کشورهای مختلفی (از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب) را در عناصر فرهنگی مختلف با سال های نه چندان دور گذشته مقایسه کنیم: طرز لباس پوشیدن، تعاملات اجتماعی، سلایق فرهنگی، غذاها و نحوهٔ خوردنشان، معیارهای سنجش موفقیت، کلمات بیگانهٔ راه یافته به زبان و... .

فرهنگ خاصی، که آمریکا به نماد آن تبدیل شده است، روز به روز بیشتر و بیشتر در بین ما نفوذ می‌کند و این موضوعی بی‌سابقه است. همراه با رشد و نفوذ فناوری نحوهٔ زندگی ما (مردم جهان) نیز به سمت و سویی خاص سوق پیدا می‌کند. فرهنگ و نگرشی خاص توسط مردم و رسانه‌ها به عنوان فرهنگ معیر جا زده شده و تمام مردم جهان برای رسیدن به آن با هم مسابقه می‌دهند.

بگذریم! این‌ها را نوشتم که بگویم موضوع Amerika همین تغییر و غلبهٔ فرهنگی‌است. سرتان را بیشتر از این درد نمی‌آورم تا خودتان فیلم را ببینید.

مواردیی که باید در نظر گرفت:

اولا دربارهٔ خود کلیپ: به نظرم نهایتا یکی دو ثانیه از تصاویر (رقص) و چند کلمه از آن قابل پخش نباشد و مورد دیگری وجود ندارد.

ثانیا دربارهٔ گروه: زبان اصلی گروه آلمانی‌ست و اگر درست خاطرم باشد این تنها آهنگ آن‌هاست که در آن بخش‌هایی به زبان انگلیسی خوانده شده است. این هم با توجه به محتوای آهنگ بوده‌است و برای تاکید روی آن. برای همین با توجه به آلمانی ندانستنم طبیعی است که خیلی علاقه‌ای به آهنگ‌های عادی آن‌ها نداشته باشم. اما با توجه به ویدئوی جذاب این آهنگ مدتی مشتاق شده بودم که به سراغ بقیهٔ نماهنگ‌های گروه بروم و می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که با توجه به همان تعداد معدودی که دیدم: ۱) در خلاقیت چیزی کمتر از این آهنگ نداشتند. ۲) خود نماهنگ‌ها و محتوایشان چندان برایم جذابیت نداشتند. ۳) بقیهٔ نماهنگ‌ها عمدتا مشکلات جدی اخلاقی دارند. این نماهنگ با اقتدار کمترین مشکلات اخلاقی را در بین تمام نماهنگ‌های دیگر گروه دارد.