بازنویس و تصویرگر: سعید رزاقی

انتشارات: به‌نشر

سال انتشار: ۱۳۹۵

تعداد صفحه: ۳ جلد تقریبا ۳۰ صفحه‌ای

قیمت: هر جلد حدود ۶۰۰۰ تومان

رده‌بندی سنی: دبستان

داستان:

هر جلد از این مجموعه شامل داستان‌های تصویری کوتاهی از زندگی معصومان (ع) هستند. تعداد این داستان‌ها تا حدود ۶ داستان است و در ۲ تا ۴ صفحه تنظیم شده‌اند.

کمی بیشتر دربارهٔ کتاب :

سعید رزاقی یکی از اساتید به‌نام و صاحب سبک پی‌نمای ایران است. احتمالا بسیاری از شما کمیک‌ها یا لااقل تصویرگری‌های آقای رزاقی را دیده‌اید: از نقاشی مجموعه داستان‌های ملانصرالدین گرفته تا کمیک‌هایی که پشت مجلات رشد چاپ می‌شد. کلا آدم فوق‌العاده حرفه‌ای و صاحب‌سبکی هستند. آن‌قدری که در دو صفحه کمیک می‌توانند یک داستان کامل را روایت کنند و حتی یک ایراد فنی نداشته باشند.

ایشان (تا جایی که خاطرم هست) ۲ مجموعه کمیک داشتند که ابتدا پشت جلد مجلهٔ رشد منتشر می‌شدند: یکی مجموعهای از داستان‌های کوتاه معصومان بود و یکی مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌ها. انتشارات به‌نشر پس از سال‌ها این کمیک‌ها را گردآوری کرده و با کمی اصلاح رنگ و حروف‌چینی متن‌های دست‌نویس آقای رزاقی آن‌ها را در دو مجموعهٔ «داستان نیکان» و «مثل‌آباد» چاپ کرده‌است.

این داستان‌‌ها مستند هستند و اسناد روایی آن‌ها در انتهای کتاب آمده است (قابل توجه خریدارانی که وسواس عقیدتی دارند). همچنین با توجه به قطع و جنس چاپ، قیمت کتاب‌ها چیزی فراتر از مناسب محسوب می‌شود و به قدری شیک و جذاب هست که بتوانید به عنوان هدیه برای بچه‌ها بخرید.

موارد لحاظ شده در رده‌بندی:

چند وقت پیش یکی از این داستان‌ها را برای یک بچهٔ اول دبستانی بزرگ شده در یک خانوادهٔ مذهبی خواندم و باقی وقت مهمانی صرف این شد که توضیح بدهم پیامبر کیست. نهایتا با گفتن این که پیامبر از اجداد امام رضا(ع) -که حرمش تو مشهده!- است و آدم خیلی خوبی بود غائله ختم به خیر شد. خلاصه این‌که ممکن است از این مسائل پیش بیاید. همچنین لحن بعضی جملات زیادی برای بچه‌های کوچکتر فاخر است.