کارگردان: جمشید محمودی

سال تولید: ۱۳۹۲

مدت زمان: ۹۰ دقیقه

بازیگر(ان) مطرح: ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح

رده‌بندی سنی: دبیرستان

داستان:

عبدالسلام مهاجری افغان است که به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول کار و زندگی است. صابر، کارگر ایرانی جوان کارگاه، عاشق مرونا شده‌است: عشقی که فرجامش را هیچ‌کس نمی‌داند، نه صابر، نه مرونا و نه حتی عبدالسلام، یک عشق نافرجام...

کمی بیشتر درباره فیلم:

حرف زیادی درباره این فیلم ندارم که بزنم. صرف موضوع داستان آن قدر برایم جذاب بود که حتی ۴ سال پس از تولید هم در مغازه‌ها چشمم دنبالش باشد. فیلم داستان خوبی داشت. پرداخت،صحنه‌پردازی و بازی‌ها هم خوب بودند. هر چند به قول برخی‌ها ریتمش کند بود که البته به شخصه چنین حسی نداشتم. در کل فیلم قابل قبولی بود از نظر من.

از این حرف‌ها که بگذریم، وقت‌هایی پیش می‌آید که از ایرانی بودنم شرمنده یا حتی متنفر می‌شوم. متاسفم که باید بنویسم این بعضی وقت‌ها عمدتا وقت‌هایی‌ست که با آدم‌هایی -به زعم خودمان- ضعیف‌تر مواجه می‌شویم: وقتی برای سفر زیارتی رفته بودم عراق و متلک‌های از سر غرور هم‌وطنانم را می‌شنیدم از شرم عرق می‌ریختم؛ موقع شاهنامه‌خوانی، وقت خواندن داستان کشته شدن فرودِ سیاوش و دیدن وحشی‌گری ناب ایرانی حالم خراب شده‌بود. یا وقتی رستمِ دستان را دیدم که انتقام خون سیاوش را از سرخهٔ بی‌گناه، پسر افراسیاب، دوست سیاوش، می‌گیرد تمام اسطوره‌ها در نظرم رنگ باختند. بگذریم:

این فیلم، صحنه‌هایی از این دست زیاد داشت...

موارد لحاظ شده در رده‌بندی:

این فیلم، یک فیلم عاشقانه است. همچنین پایان‌بندی فیلم هم بسیار تلخ و شوکه‌کننده است. پس شاید تصمیم بگیرید که برای بچه‌های کم سن و سال‌ترتان مناسب نباشد.